Skip to Content

فواید ورزش بر قلب

چگونه با فعالیت بدنی مناسب قلب سالمتری داشته باشیم؟


استادیار دانشگاه آزاد یزد و متخصص قلب و عروق گفت : فعالیت بدنی جلوی پیشرفت بیماری قلبی را می گیرد و ادامه آن خطر مرگ بعد از حملات قلبی را تا 25% کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگاریزدبانو به نقل ازپایگاه خبری  اداره  کل  ورزش  و جوانان یزد، بتول السادات حیدری استاد یار دانشگاه  آزاد  یزد، فواید  فعالیت مناسب بدنی  بر سلامت بدن و به خصوص قلب را چنین برشمرد :

1- فعالیت بدنی جلوی پیشرفت بیماری قلبی را می گیرد  و ادامه آن خطر مرگ بعد از حملات قلبی را تا 25% کاهش می دهد.

2-  شما با ورزش می توانید قلبی قوی داشته باشید.

یک قلب قوی می تواند خون بیشتری در هر ضربه پمپاژ کند بنابراین به شما کمک می کند در طول ورزش یا حتی استراحت ضربان قلب آرامتری داشته باشید؛ قلب قوی ضامن زندگی طولانی تر و سالم تر برای شماست.

3- ورزش به شما کمک می کند وزن خود را در حد ایده آل کنترل کنید و نیزترکیب ورزش با رژیم غذایی سالم با ایجاد تعادل بین دریافت و مصرف انرژی منجر به حفظ تناسب بدنی شما می شود.

4- ورزش به شما آرامش روحی می دهد.

ورزش منظم باعث ترشح هورمونی به نام اندورفین در مغز می شود؛ این ماده باعث می شود کمتر دچار استرس، افسردگی  و اضطراب شوید؛  ورزش به شما کمک می کند خواب عمیق تر و راحت تری داشته باشید.

5- ورزش سیستم ایمنی را تقویت می کند.

افرادی که به طور منظم ورزش می کنند کمتر دچار بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند.

6- ورزش احساس کسالت و خستگی را کاهش می دهد.

ورزش در شروع ممکن است شما را خسته کند اما در دراز مدت با ترشح ماده ای به نام استامین در مغز باعث ایجاد احساس نشاط در شما می شود.

7- ورزش احتمال بروز و علائم بیماری های مزمن را کاهش می دهد و بی تحرکی با ایجاد اضافه وزن سبب فشار خون بالا ، چربی خون بالا، سکته قلبی و مغزی  و بعضی از سرطان ها می گردد  ولی انجام ورزش خطر ایجاد و پیشرفت این بیماری ها را کاهش می دهد.

8- ورزش امید به زندگی را در شما افزایش می دهد.

9- ورزش عضلات شما را قوی و سالم می سازد.

زمانی که ورزش سنگینی انجام می دهید اسیدلاکتیک درعضلات شما تولید می شود که سبب احساس درد عضلانی می گردد،  ورزش با افزایش عروق خونی در عضله به خروج سریع تر اسیدلاکتیک  کمک می کند و شما قادر به انجام فعالیت های بیشتری بدون احساس درد می شوید.

10- فعالیت بدنی خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

انجام ورزش مانند پیاده روی استخوان های شما را محکم می سازد و با کمک به حفظ تعادل در شما باعث کاهش احتمال افتادن و صدمات ناشی از آن در سنین بالا می گردد.

دکتر بتول السادات حیدری


 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری