Skip to Content



ترشی قارچ مخلوط با زیتون و ذرت، یکی از خوشمزه ترین ترشی هایی است که با قارچ تهیه می‌شود و ترکیب آن به گونه‌ای است که دارای ارزش غذایی بالایی می‌باشد. در این مطلب با طرز تهیه ترشی قارچ و نکات مربوط به آن آشنا خواهید شد.

به گزارش یزدبانو؛ قارچ یکی از سبزیجاتی است که مصرف آن به افراد دارای کلسترول بالا توصیه می‌شود. زیرا این ماده غذایی فاقد کلسترول و چربی است و آنزیم‌هایی دارد که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند.
در تهیه ترشی قارچ می‌توان از سبزیجات مختلفی استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با یک نوع ترشی قارچ مخلوط با زیتون و ذرت آشنا کنیم که چاشنی آن سرکه و آب گوجه فرنگی است و معمولا به صورت تند تهیه می‌شود. برای آشنایی با طرز تهیه این ترشی خوشمزه و خواص زیتون با ما همراه باشید.

طرز تهیه ترشی قارچ

مواد لازم برای تهیه ترشی قارچ مخلوط با زیتون و ذرت
زیتون بدون هسته 400 گرم
قارچ نگینی خرد شده 2 لیوان
کنسرو ذرت 1 لیوان
فلفل دلمه ای رنگی 2 عدد
روغن زیتون 1/2 پیمانه
سرکه 1 پیمانه
آب گوجه فرنگی 2 پیمانه
پودر انبه 1 قاشق مرباخوری
فلفل قرمز تند به میزان دلخواه
نمک به میزان لازم

طرز تهیه ترشی قارچ مخلوط با زیتون و ذرت
گوجه را خرد کرده در یک ظرف دردار بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید؛ اجازه دهید به مدت 2 الی 3 روز بماند و سپس آن را صاف کنید.
قارچ و فلفل دلمه‌ای را شسته و بر روی یک دستمال نخی قرار دهید تا خشک شوند.
فلفل دلمه‌ای و قارچ را به صورت نگینی ریز خرد کنید.
زیتون را به صورت حلقه‌ای خرد کنید.
قارچ، فلفل دلمه‌ای، زیتون، کنسرو ذرت، روغن زیتون، پودر انبه، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و در یک شیشه استریل کاملا خشک بریزید.
در ظرفی سرکه، نمک و آب گوجه فرنگی را بجوشانید و اجازه دهید تا خنک شود، سپس روی مواد موجود در شیشه بریزید.
شیشه را کاملا پر کنید، درب شیشه را محکم بسته و در جای خنک نگهداری کنید.
بعد از حدود 15 روز ترشی آماده و قابل استفاده است.

ترشی قارچ مخلوط با زیتون و ذرت (خوشمزه ترین ترشی قارچ)

نکات مهم و اصولی در تهیه ترشی قارچ مخلوط با زیتوان و ذرت
برای تهیه ترشی بهتر است از شیشه‌هایی با دهانه باز استفاده کنید.
بهتر است ترشی را به مقدار کم، تهیه و مصرف کنید.
میزان تندی این ترشی را بسته به ذائقه خود می‌توانید کم و زیاد کنید.
برای آشنایی با خواص قارچ به مقاله زیر مراجعه کنید:
بیشتر بخوانید: آشنایی با خواص قارچ خوراکی
خواص ذرت و فواید آن را در مقاله زیر دنبال کنید:
بیشتر بخوانید: همه چیز درباره خواص ذرت و فواید آن
آشنایی با خواص زیتون
زیتون یکی از میوه‌هایی است که به مصرف آن بسیار توصیه شده و دارای خواص بی شماری است. از خواص زیتون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
زیتون حاوی نوعی چربی است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع چربی‌ها باشد. پیوند‌های موجود در این نوع چربی راحت‌تر شکسته می‌شوند و مانند دیگر انواع چربی‌ در بدن انباشته نمی‌شود؛ بنابراین مصرف زیتون باعث کاهش وزن می‌گردد.
مصرف زیتون باعث افزایش هورمون سروتین در بدن شده که این هورمون احساس سیری را در فرد تقویت می‌کند، بنابراین مصرف زیتون منجر به کاهش اشتها و احساس سیری می‌شود.
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زیتون از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری کرده و مانع نارسایی قلبی و سکته‌های قلبی می‌شوند.
اسید اولئیک موجود در زیتون می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.
آنتی‌اکسیدان‌های ضد التهاب موجود در زیتون به عنوان یک ایبوپروفن طبیعی عمل می‌کند.
آنتی‌اکسیدان‌های قوی و خواص ضدالتهابی زیتون، آن را به یک محافظ طبیعی در برابر سرطان تبدیل کرده است.
زیتون سیاه منبع خوبی از ویتامین E است که سریعا در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد موجود در بافت چربی عمل می‌کند. ویتامین E می‌تواند فرایند‌های سلولی را بهبود بخشد و این خاصیت ویتامین E به هنگام ترکیب آن با چربی‌های سودمند در بالاترین سطح خود قرار می‌گیرد.
بسیاری از کارشناسان تایید کرده‌اند که یک رژیم غذایی حاوی زیتون منجر به کاهش خطر وقوع سرطان روده بزرگ می‌شود.
خاصیت ضدالتهابی زیتون باعث شده که برای افراد مبتلا به آلرژی مفید باشد و عصاره زیتون به عنوان یک آنتی هیستامین در سطح سلولی عمل می‌کند. زیتون همچنین می‌تواند جریان خون را افزایش دهد و به کاهش اثرات بسیاری از بیماری‌ها مانند آسم کمک کند.
زیتون سیاه حاوی اسید‌های چرب و آنتی اکسیدان‌هایی است که باعث محافظت، حفظ رطوبت و تغذیه سلول‌های پوست می‌شود. ویتامین E موجود در روغن زیتون پوست را از خطر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند و از پیری زودرس و بروز سرطان پوست جلوگیری می‌کند.
روغن زیتون حاوی ویتامین A بوده و یک فنجان از آن می‌تواند ۱۰ درصد از ویتامین A مورد نیاز روزانه را برای شما فراهم کند.
مصرف زیتون باعث افزایش سطح گلوتاتیون در خون می‌شود. گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان با ارزش است که سطوح پایین آن در خون می‌تواند منجر به فشار خون بالا، چربی بالا و به خطر افتادن سلامت کلی بدن شود. در حالی که سطوح بالای این آنتی اکسیدان با سلامت بهتر و پیشگیری از سرطان رابطه مستقیم دارد.
زیتون، سرشار از آهن است، بنابراین مصرف آن می‌تواند باعث تقویت توانایی گلبول‌های قرمز خون در حمل اکسیژن و عملکرد مناسب بسیاری از آنزیم‌ها و سیستم ایمنی بدن گردد.

انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری