Skip to Content

رئیس اداره رسیدگی به شکایات آموزش‌وپرورش یزد:


رئیس اداره رسیدگی به شکایات آموزش‌وپرورش یزد اظهار داشت: تاکنون هیچ شکایتی در سامانه شکایات آموزش‌وپرورش یزد ثبت‌نشده است.

محمد برزگری در گفتگو با خبرنگار یزدبانو، اظهار داشت: تاکنون هیچ شکایتی در سامانه شکایات آموزش‌وپرورش یزد ثبت‌نشده است و معمولاً شکایت والدین به‌صورت مراجعه حضوری و تلفنی است به‌طوری‌که روزانه با  2 الی 4 مورد تماس تلفنی و چندین مراجعه حضوری بابت شکایات و اعتراض والدین از روند ثبت‌نام در مدارس مواجه هستیم.

وی یادآور شد: قبل از شروع زمان ثبت‌نام در مدارس بخشنامه‌ای تحت عنوان دستورالعمل ثبت‌نام به همه مدارس ابلاغ و ارسال‌شده است و علاوه بر آن جلسات توجیهی برای مدیران مدارس برگزار و شرایط ثبت‌نام و محدوده بندی‌ها مشخص‌شده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش‌وپرورش یزد اظهار داشت: شکایات والدین در زمان ثبت‌نام به دو دسته عمده مربوط می‌شود که یکی از آن‌ها مربوط به تقاضای والدین برای ثبت‌نام در خارج از محدوده و دیگری نیز مربوط به دریافت وجه و شهریه در زمان ثبت‌نام است.

تنظیم قولنامه های صوری برای ثبتنام در مدارس خاص

برزگری تصریح کرد: برخی از مدارس در بین مردم نام‌آشنا هستند و شهرت خاصی پیداکرده‌اند و ازاین‌رو برخی از والدین در مناطق مختلف شهر می‌خواهند فرزندانشان را در این مدارس مشهور ثبت‌نام کنند اما از سوی دیگر مدارس ملزم به ثبت‌نام در محدوده خود هستند بااین‌وجود خانواده‌ها حتی با تنظیم قولنامه‌های صوری فشار می‌آورند و وقتی به نتیجه نمی‌رسند ؛انتظاراتشان را به ما منتقل می‌کنند.

دریافت وجه در مدارس هیئت امنایی قانونی است

وی در خصوص مشکل دریافت شهریه در مدارس دولتی اظهار داشت: بخشی از شکایات مردم در خصوص دریافت شهریه مربوط به مدارس هیئت‌امنایی است که طبق قانون مجاز به دریافت شهریه هستند  البته نه در زمان ثبت‌نام بلکه باید این شهریه در طول سال تحصیلی اخذ شود که در این موارد با ارائه توضیحات قانونی والدین توجیه می‌شوند  اما برخی از شکایات نیز مربوط به اخذ شهریه در مدارس دولتی و عادی است که غیرقانونی است.

برزگری عنوان کرد: هرچند دریافت وجه از دانش آموزان برای امور جاری مدرسه غیرقانونی است اما اولیاء دانش آموزان باید توجه داشته باشند که آموزش‌وپرورش با توجه به شرایط موجود، وجهی را بابت کمک به امور جاری مدارس پرداخت نمی‌کند؛ ازاین‌رو لازم است مشارکت اولیا در این زمینه بیشتر شود.

جلب مشارکت اولیاء فقط در طول سال تحصیلی

وی ادامه داد: البته مشارکت اولیاء در زمان ثبت‌نام نیز منع شده و مدیران باید در طول سال تحصیلی با توجه به توانایی اولیاء درصدد جلب مشارکت آن‌ها برآیند تا با اختیار اگر می‌توانند به امور جاری مدرسه کمک کنند.

رئیس اداره رسیدگی به شکایات آموزش‌وپرورش یزد بابیان این‌که فراوانی شکایات مربوط به دریافت شهریه در زمان ثبت‌نام بیشتر از سایر موارد است عنوان کرد: آموزش‌وپرورش به‌تمامی شکایات اعم از حضوری و تلفنی رسیدگی می‌کند و تلاش می‌کنیم که رضایت آن‌ها را به دست بیاوریم به‌طوری‌که اگر توجیهات قانونی لازم بوده ارائه کرده‌ایم و اگر دریافت شهریه نیز بوده رسیدگی کرده و پس از بررسی‌های لازم وجه دریافتی را عودت داده‌ایم.

مدیری به هیئت تخلفات استان معرفی نشده است

برزگری ادامه داد: تاکنون مدیر یا فرد دیگری را به  دلیل تخلفات و شکایات در روند ثبت‌نام‌ها به هیئت تخلفات معرفی نکرده‌ایم و در برخورد با مواردی که وجود داشته تذکرات لازم داده‌شده است.

وی با اعلام آن‌که درمجموع 14 شهرستان و منطقه استان یزد حدود هزار و 900 مدرسه وجود دارد خاطرنشان کرد: تیم‌های بازرسی آموزش‌وپرورش در شهرستان‌ها و مرکز استان، عملکرد مدارس از مقطع پیش‌دبستانی تا دیپلم را رصد می‌کنند و بر آن‌ها نظارت دارند و موارد تخلفی که ممکن است بعضاً وجود داشته باشند را رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/ق

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری