Skip to Content

توصیه به افراد دارای فشار خون بالا؛


کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در مورد روش‎‎های کنترل فشارخون، توصیه كرد: برای بهبود طعم غذا به جای نمک از انواع سبزی‌های معطر، سیر، آب لیمو و آب نارنج استفاده کنید.

به گزارش یزدبانو به نقل از  خبرگزاری پانا، مهدیه سادات حاجی میرزاده با اشاره به روش‏‏های کنترل فشار خون، اظهار کرد: افراد برای کنترل فشار خون خود در وهله اول باید از غذاهای متنوع استفاده کنند، به عبارتی روزانه از مواد غذایی موجود در ۵ گروه اصلی غذایی شامل نان وغلات، میوه‌ها، سبزی‌ها، شیر و لبنیات، پروتئین‌ها، به مقدار توصیه شده مصرف کنند.


وی با تاكید بر استفاده از غذاهای سرشار از فیبر نظیر نان سنگک و جو از نوع کم نمک، ماکارونی سبوس‏‏دار، میوه‌ها وسبزی‌های تازه، همچنین توصیه کرد: روزانه حداقل ۵ وعده در روز از سبزی‌ها و میوه‌ها استفاده شود.
حاجی میرزاده با اشاره به جایگزین کردن روغن‌های گیاهی مانند آفتاب گردان، کانولا، روغن زیتون و غیره به جای روغن‌های حیوانی، خاطرنشان کرد: باید غذاهایی با حداقل اسید‌های چرب ترانس و اشباع انتخاب شوند و از مصرف غذاهای سرخ شده، گوشت‌های پرچرب، کیک‌ها، کلوچه‌ها و شیرینی خامه‌ای که چربی بالایی دارند، پرهیز شود.
این کارشناس تغذیه با تاکید بر محدود کردن مصرف غذاهای کنسروی و غذاهای آماده‎‎ای که در خارج از منزل تهیه می‌شوند، گفت: این غذا‌ها حاوی مقدیر زیادی نمک و چربی هستند.
وی با بیان این که برای بهبود طعم غذا به جای نمک از انواع سبزی‌های معطر، سیر، آب لیمو و آب نارنج می‌توان استفاده کرد، افزود: این افراد به منظور کاهش نمک دریافتی در هنگام غذا خوردن از نمکدان استفاده نکنند و برچسب‌های تغذیه‌ای را مطالعه و غذاهایی را انتخاب کنند که مقدار سدیم کمتری دارند.
حاجی میرزاده با اشاره به این که افراد مواظب نمک پنهان که در همه مواد غذایی وجود دارد نیز باشند، عنوان کرد: از ادویه‌هایی استفاده شود كه در تهیه آن‌ها از نمک استفاده نشده است.

انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری